Înscrierea copiilor în unitățile de învățământ special
Conform Ordinului 5573/2011, în unitățile de învățământ special pot fi școlarizați copii/elevi cu deficiențe/dizabilități medii, severe, grave, profunde sau asociate în baza certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională din județ.
Pentru a obține acest certificat de orientare școlară și profesională, părințele/tutorele/reprezentantul legal al copilului va depune la C.J.R.A.E. un dosar cu următoarele documente:
- actul de identitate al copilului (certificat de naştere/carte de identitate);
- actele de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal;
- documentul prin care se face dovada că persoana care depune cererea este reprezentantul legal al copilului (hotărâre a instanţei/hotărâre a comisiei pentru protecţia copilului);
- ancheta socială de la SPAS/DGASPC;
- fişa medicală sintetică de la medicul de familie;
- certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate;
- fişa de evaluare psihologică;
- fişa psihopedagogică;
- foaia matricolă/adeverinţă care atestă înscrierea copilului în unitatea de învăţământ;
- certificatul de orientare şcolară/profesională, dacă este cazul;
- certificatul de grad de handicap;
- alte documente (se specifică).
Date de contact pentru programarea în vederea evaluării pentru emiterea certificatului de orientare școlară și profesională:
https://cjraect.ro/program-echipa-s-e-o-s-p/
Documentele tipizate (inclusiv cardul de programare) pot fi descărcate de aici:
https://cjraect.ro/documente-tipizate-in-vigoare/